Bli medlem

Siden 1984 har vi kjempet for å bedre livet til de som blir skadet – bli medlem og sammen kan vi påvirke slik at de som blir berørt av skade får et bedre tilbud og tilgang til informasjon.

Rettigheter

Personskadeforbundet LTN har i over 30 år gitt råd og hjulpet enkeltmennesker med å finne fram i uoversiktlige systemer, som medlem hos oss får du tilgang til vår ekspertise og erfaring.

Les mer her

Hjertevarme

Hos Personskadeforbundet LTN treffer du et felleskap og noen som vet hvordan du har det, og kanskje et sted du også kan være der for andre.

Les mer her
Trenger du råd og veiledning - bli medlem
Bli medlem hos oss

Personskadeforbundet LTN eksisterer fordi medlemmene trenger oss. Sammen kan vi påvirke slik at skadde, pårørende og etterlatte får et bedre tilbud og tilgang til informasjon – som bidrar til økt mestring og kontroll.

Som medlem får du tilgang til medlemssider hvor du finner veiledninger for hvordan du bør forholde deg i forskjellige erstatningssaker som trafikk-, yrkes, pasient, eller fritidsskade.

Ved behov vil vi hjelpe deg til å velge en erfaren personskadeadvokat som kan representere deg. Medlemmer hos oss kan også få personlig tilgang til våre rådgivere innen spørsmål om rettigheter i forhold til NAV, kommune, trygd og andre saker relatert til din skade.

Som medlem i Personskadeforbundet LTN får du tilsendt vårt medlemsmagasin, LEVE MED, 10 ganger i året.

Råd og hjertevarme
Om oss

Personskadeforbundet LTN er en organisasjon for alle som har fått livet endret på grunn av skade. Å bli skadet setter deg i en situasjon ingen kan forberede seg på. Plutselig er ord som rehabilitering, nav og erstatning er en del av dagligtalen, og man skal forholde seg til mye nytt både som enkeltmenneske men også som pårørende.Våre medlemmer har vært der før, og vi vet hvordan systemet virker.

Organisasjonen ble stiftet i 1984 under navnet Landsforeningen for trafikkskadde i Norge av familier som hadde fått livet forandret på grunn av trafikkulykker. 08.05 2012 ble navnet endret til Personskadeforbundet LTN for å vise at foreningen var til for alle, uansett skadetype. Selv om inngangspunktet er forskjellig, møter man de samme problemstillingene. Personskadeforbundet LTN vet at kunnskap er nøkkelen i et uoversiktlig system. Våre medlemmer har erfaringen, og vi har rådgivere innen feltene Nav, rehabilitering og erstatning.

Syk og 10 000 meter over bakken

Er du en av de mange som skal ut å fly i sommer og som lurer på hva som vil skje dersom du skulle bli syk mens du er i lufta? Her kommer svarene både på hvor ofte det skjer, hvorfor det skjer, hva som er de vanligste sykdomshendelsene samt hvilken behandling som er tilgjengelig.

Sparkesykkelkaos – hva gjør vi?

Et par måneder etter at el-sparkesykler har inntatt hovedstaden, meldes det om hyppige skader. I Sverige har de allerede opplevd sitt første dødsfall. Spørsmålet er hvordan vi best mulig kan få inkludert den nye farkosten i et allerede kaotisk bybilde.

Åtte myter om hjernen

Jeg tørr påstå at ingen ideell organisasjon har så mange medlemmer som vet så mye om hjernen vår som Personskadeforbundet LTN. Men altså, for «å holde på topposisjonen» må vi skjerpe oss og stadig holde oss oppdatert. Her er noen myter som noen av oss kanskje har trodd litt på.

Course image
Sommerfest i Vest-Agder

Vi i Personskadeforbundet LTN Vest-Agder fylkeslag ønsker å invitere til sommerfest for våre medlemmer. Vi serverer pølser med tilbehør. Drikke og evt. annen mat kan tas med av den enkelte. Tirsdag 18. juni kl 18:00-21:00 på Vaglen i Søgne. Påmelding innen 16. juni til Aid tlf 907 23 253. Vi ønsker alle hjertelig velkommen til en koselig kveld! Med vennlig hilsen Styret i Vest-Agder fylkeslag

Course image
Sommeravslutning i Mosjøen

Vi inviterer alle medlemmene i Mosjøen og omegn lokallag til hyggelig samvær med mat og drikke på Korgfjellet Kro og Motell.onsdag den 19. juni kl 17:00. Påmelding til Maj-Britt på tlf. 46 68 58 38 innen fredag den 14. juni. Vel møtt til en trivelig stund!

For å lese hele LEVE MED, vennligst logg inn på din side.

Ikke medlem? Bli medlem her!

• Kunnskap gir bedre hjernerehabilitering
  • Gevinster av kurs i helsepedagogikk
  • Delta i et forskningsprosjekt
  • Vekst i liggedager for utskrivningsklare pasienter