Personvern

Personskadeforbundet LTN forplikter seg til å beskytte ditt personvern. Disse vilkårene beskriver personopplysninger som vi ber om i forbindelse med ditt medlemskap i Personskadeforbundet LTN og hvordan de behandles.

Innhentede opplysninger
Medlemskap i Personskadeforbundet LTN er personlige medlemskap for enten enkeltmennesker eller familier. Det er også mulig for bedrifter å melde seg inn, da følger medlemskapet bedriften. Fordi medlemskapene er personlige er det nødvendig for oss å registrere enkelte personlige opplysninger om deg.

Disse opplysningene inkluderer:

• Kontaktinformasjon inkludert navn, adresse, e-post og telefonnummer
  • Personlige opplysninger inkludert fødselsdato
  • Ditt bilde om du velger å laste opp det
  • Historikk om kurs og arrangementer du har meldt deg på via vårt medlemssystem

Bruk av opplysninger
Vi bruker dine opplysninger for å identifisere medlemskapet ditt, og for å sende deg informasjon om aktuelle aktiviteter. Personskadeforbundet LTN gir ikke ut f eks adresselister til andre aktører og du vil ikke motta informasjon fra andre basert på ditt medlemskap hos oss.

Hvem kan se mine opplysninger
Ansatte i Personskadeforbundet LTN har tilgang til medlemssystemet og kan se dine opplysninger. Alle ansatte i Personskadeforbundet LTN har taushetsplikt.

I tillegg har to fra styret i ditt lokal- eller fylkeslag tilgang til å se hvem som er medlem i eget lag. De kan se følgende opplysninger:

• Kontaktinformasjon og medlemsnummer
  • Kjønn og fødselsdato
  • Om du ønsker å bidra med frivillig innsats, hva du vil bidra med og kvalifikasjoner du har krysset av for

Vurdering av sak
Dersom du velger å fylle ut skjema for vurdering av sak på «Min side», så brukes systemet kun for å sende inn opplysningene. De blir ikke liggende i medlemsregisteret og kun rådgiverne er mottaker av og har tilgang på dine opplysninger. Vi beholder ikke din sak utover å vurdere den og eventuelt sende videre til advokat. Når en sak er ferdigbehandlet fra vår side, sendes papirer tilbake til den som har sendt til oss, videre til advokat eller makuleres.

Sletting av informasjon
Dersom du ønsker å få slettet informasjon vi har om deg, ber vi deg sende en e-post på post@personskadeforbundet.no. Merk at sletting av personlige opplysninger vil også innebære utmelding og at du ikke lenger har medlemsrettigheter hos Personskadeforbundet LTN.

Har du spørsmål om ditt personvern? Ikke nøl med å kontakte generalsekretær Ingeborg Dahl-Hilstad på ingeborg@personskadeforbundet.no

Oppdatert 23.05.2018