Trenger du noen å snakke med i påsken?
03.04.2020 Forfatter: Gunn Kvalsvik

Personskadeforbundet LTNs likepersoner ønsker å bidra i den nasjonale dugnaden og åpner derfor for telefonsamtaler i påsken. Tjenesten er for alle som trenger det, altså ikke bare for forbundets medlemmer.

Bilde: Hilde er en av likepersonene som betjener vår telefon. Hun har flere kurs og har lang erfaring som likeperson.

Vi er inne i en rar annerledes tid. Reaksjonene på «annerledes tiden» varierer, det samme gjør måten vi håndterer situasjonen på. Noen baker 100-vis av boller eller legger puslespill med blå himmel, andre blir nyhetsavhengige og klarer ikke å slappe av.

Noen av oss blir ensomme, du får ikke dra til dine kjære eller familie og venner kan ikke komme til deg. For enkelte kan dagene blir lange og tankene mange.

Dersom du, eller noen du kjenner, trenger noen å sortere tankene med åpner Personskadeforbundet LTN likepersonstelefonen sin i påsken. Det betyr at du mellom 11 og 13 eller 17 og 19 kan ringe 21 40 32 02 og snakke med en av forbundets frivillige likepersoner. Dette er et lavterskeltilbud der du selv kan bestemme samtaletema.