• Forside
  • Nyheter
Folkehelseinstituttets råd og informasjon til risikogrupper og deres pårørende
19.05.2020 Forfatter: Gunn Kvalsvik

Folkehelseinstituttet (FHI) oppdaterer stadig sine råd og informasjon til risikogrupper og deres pårørende om koronaviruset (coronaviruset). Den siste oppdateringen ble gjort den 19. mai.

I sin siste informasjonsdeling understreker FHI at de fleste som blir smittet av SARS-CoV-2 (koronaviruset), får lette symptomer og blir helt friske. De peker også på at mange som defineres som å være i risikogrupper, opplever milde symptomer i et sykdomsforløp.

På grunn av økt risiko for et mer alvorlig forløp, mener FHI likevel det er viktig å gi råd for hvordan man best kan beskytte seg mot smitte.

Klikk her for å se hvilke råd og informasjon Folkehelseinstituttet deler.