Forbundet fikk 2.7 mill. fra ExtraStiftelsen
27.11.2012 Forfatter: admin

220 millioner kroner fra Extra-spillet ble delt ut til frivillige organisasjoner i dag og Personskadeforbundet LTN får 2,7 millioner kroner av disse.

– Vi hadde mange søknader inne som altså ikke nådde opp, men er fornøyd med at vi kan gå videre med tre prosjekter og drar i gang ett nytt, sier generalsekretær Ingeborg Dahl Hilstad.

Store deler av frivillighets-Norge var samlet i Oslo i dag under Extra-tildelingen for 2012. Til sammen ble 220 millioner kroner delt ut til i alt 527 prosjekter.

–  Vi fikk innvilget ett nytt prosjekt i år og dette har navnet ”Elektrofysiologi ved redusert bevissthet” og prosjektleder er Solveig Hauger ved Sunnaas sykehus. Dessverre nådde vi ikke opp med andre nye prosjekter i år, men vi er godt fornøyd med tildelingen på til sammen 2,7 millioner kroner. 650.000 kroner av disse går til det nye prosjektet, forklarer generalsekretæren.

Ingeborg Dahl-Hilstad oppfordrer både lag og enkeltpersoner om å finne de små og nære prosjektene til neste år.

– Vi har gående nokså ”tunge” forskningsprosjekt og disse er viktige for oss, men også de små prosjektene har sin plass i søkerbunken. Vi har flere eksempler på lag som har hatt stor glede av penger fra ExtraStiftelsen og da tenker jeg på midler som har blitt brukt helt lokalt. Det kan være alt fra opparbeidelse av et fellesareal ute, en spesiell utflukt eller støtte til et kor. Det er bare fantasien som setter grenser for hva vi kan søke midler på. Ungdomsarbeid kan også være et stikkord, sier generalsekretæren som håper mange av lagene ser mulighetene til å søke ved neste års utdeling.

Personskadeforbundet LTN har tidligere fått innvilget prosjektene ” Å leve med traumatisk hjerneskade”, ” Rehabilitering av eksekutiv dysfunksjon og ”Fokus på familien ved store skader”. Disse tre videreføres.

admin