- En gledens dag
23.11.2012 Forfatter: admin

Det har vært mange hyggelige telefoner inn til sekretariatet etter at Høyesterett avsa dommen som gikk i Personskadeforbundet LTNs favør.

– Jeg har brukt mye av dagen på å informere dem som utgjør gruppesøksmålet. Det har vært en særdeles hyggelig oppgave, sier Oretorp som har frontet saken fra forbundets side.

En far som mistet sin sønn i 1998 er èn av dem som ringte sekretariatet i morgentimene. Andre har yttrykt beundring for den standhaftigheten som forbundet har vist i denne saken.

– Mennesker som har vært utsatt for grov uaktsom kjøring, der den skyldige ikke har kunnet gjøre opp for seg, har til nå stått uten mulighet til å få den erstatningen de har krav på. Med dommen i Høyesterett har rettferdigheten seiret. Mange av dem som er rammet har hatt det svært vanskelig gjennom mange år. De har brukt mye krefter for å opprettholde kravet. For oss er derfor dette en gledens dag, sier Per Oretorp.

admin