Hjernepodden
27.08.2019 Forfatter: Gunn Kvalsvik

For en måned siden lanserte hjernerådet sin podcast Hjernepodden. Gjennom flere episoder kan du lære om hjernen, og ikke minst hvordan du kan ivareta hjernen din på en best mulig måte.

Flere som sliter med kognitive utfordringer, har også problemer med å lese lengre tekster. For enkelte er derfor lyd og tale en fin løsning. I den lydbaserte verden åpner podcaster et hav av muligheter, nærmest en jungel. Etterhvert finnes det så mange såkalte podder at det nesten er umulig å finne frem.

Et tips vi i Personskadeforbundet LTN kan gå god for er podcasten til Hjernerådets Hjernepod. Her tar de opp temaer som; hva f.eks. sunn mat, søvn og annet, fysisk kan gjøre for hjernen din.

Programmet som ledes av Ragnhild Ås Harbo kan lastes ned i Spotify, iTunes eller der du ellers finner podkastene dine.

Hva med å begynne med en podcast om mat. Har du noen gang lurt på hvilke kostholdsråd som gir best effekt for hjernen? Og har maten du putter i deg noe å si for personligheten eller kan den forebygge hjernesykdom? I Hjernepoddens episode om kosthold snakker forfatter og journalist Anne Gunn Halvorsen, klinisk ernæringsfysiolog Tine Mejlbo Sundfør og programleder Ragnhild Ås Harbo om dette.

Her er link til Hjernepodden. https://podtail.com/no/podcast/hjernepodden/. Om du ikke ønsker å lære om kosthold, kan du sjekke om det er noen andre episoder som er interessante for deg.