Kunnskap, kunnskap og kunnskap
30.07.2019 Forfatter: Gunn Kvalsvik

Jeg vet vi gjentar oss selv – gang etter gang, men altså, kunnskap er nøkkelen til å utvikle bedre rehabilitering i helsespørsmål.

Det finnes mange måter du som erfaren bruker av helsetjenester kan bidra inn. En måte er å besvare undersøkelser, som denne fra Folkehelseinstituttet.

Denne undersøkelsen handler om hjernehelse, og vi har fått en forespørsel fra seniorrådgiver Isabelle Budin Ljøsne om å spre den til våre medlemmer. Hun skriver:

«Vi setter pris på om Personskadeforbundet LTN kan hjelpe oss med å oppfordre venner, familie, kollegaer, pasienter, studenter og andre til å delta! Jo flere svar, jo bedre.»

Hjernehelse handler om evnen til å huske, lære, planlegge, konsentrere og håndtere utfordringer. Det handler også om evnen til å være psykisk og følelsesmessig i balanse. Kort sagt, hjernehelse handler om å få mest mulig ut av hjernen og ta vare på den (Kilde: National Institutes of Health, USA).

Din deltakelse i undersøkelsen er frivillig. Dine svar behandles anonymt. Det tar ca. 15 minutter å besvare undersøkelsen. Spørsmål merket med stjerne (*) må besvares.

Klikk her og start: