Hei Sylvi, vil du være vår minister også?
03.05.2019 Forfatter: Ingeborg Dahl-Hilstad

I dag 03.05.19 var pressen samlet for å få presentert ny eldre- og folkehelseminister. I etterkant av utnevnelsen erklærte vår nye minister Sylvi Listhaug til nrk.no at «da jeg fikk spørsmålet om å komme inn som eldreminister, kunne jeg ikke si nei.»

Sylvi Listhaug, Eldre- og folkehelseminister

På vegne av alle våre medlemmer som er avhengige av kommunens helse- og omsorgstjenester tenker vi at dette er ord som er ytret i den første entusiasmen, og ikke betyr at du nedprioriterer det viktige arbeidet rollen som folkehelseminister bringer med. For statsminister Erna Solberg presiserer i samme artikkel at denne ministeren også har ansvar for folkehelsearbeidet, og at dette er viktig. Det er vi i Personskadeforbundet LTN enige i, vi som hver dag jobber for de menneskene som skal motta tjenester der de bor. Vi pleier å si at et reddet liv skal også leves, og det håper vi at du som ny minister er enig med oss i.

Så hjelp oss å leve livet Sylvi, jobb for at alle som mottar helse- og omsorgstjenester i kommunen får et godt tilbud uavhengig av geografi. Bidra til at brukeren kommer i fokus, og til god samhandling og en forutsigbar hverdag.

Vi gleder oss til å se hva du får til, og håper at neste gang ikke kun kaller du deg eldreminister. For du er jo også vår minister, og vi er ikke gamle!

Ingeborg Dahl-Hilstad
Generalsekretær