I desember får du mer penger å rutte med:
23.11.2018 Forfatter: NN

Dersom du mottar ytelser fra NAV, vil du betale mindre skatt i desember og dermed få mer penger å rutte med.

Får du arbeidsavklaringspenger (AAP), betaler du ikke skatt første den meldeperioden i desember. Dette er enten uke 47/48 eller 48/49, avhengig av når du skal sende meldekort. Du vil altså ikke bli trukket i skatt på den første AAP utbetalingen din i desember.

Mottar du sykepenger eller uføretrygd, betaler du kun halv skatt i desember. Utbetalingen på uføretrygd kommer tidligere denne måneden, og dato for utbetaling er 12/12. Les mer om skattetrekk og utbetalinger her: https://www.nav.no/print-innhold?book=499545

Har du bedt om et ekstra frivillig skattetrekk på ytelsen din, vil dette fortsatt bli trukket med mindre du gir beskjed om noe annet.

NN