Velkommen til ny samferdselsminister
31.08.2018 Forfatter: Gunn Kvalsvik

Fredag den 31. august klokken 1330 overlot Ketil Solvik-Olsen nøklene til sitt ministerkontor til nyutnevnte Jon Georg Dale.

Etter en stormfull sandbergsommer rokerer regjeringen på flere av statsrådspostene. En av endringene er at tidligere landbruksminister Jon Georg Dale overtar som ny samferdselsminister.

Dale er kjent for å være en diplomatisk og dyktig politiker. Flere medier har i forbindelse med overgangen omtalt hans jobb som landbruksminister i rosende ordelag, og mener at han har fått utredet mye den korte tiden han har sittet. Med seg på flyttelasset har han politisk rådgiver Katrine Skaret. Hun jobbet også under han i hans tidligere ministerpost.

-Personskadeforbundet LTN er alltid ekstra spent på hvem som besitter blant annet posten som samferdselsminister. Vi håper og tror at hans evne til å handle og ikke minst å samarbeide vil gagne feltet han nå skal være minister for, sier Ingeborg Dahl-Hilstad, generalsekretær for Personskadeforbundet LTN.

Er det noen konkret saker vi etterlyser….og venter på…?