• Forside
  • Nyheter
Helsedirektoratet ønsker innspill på pasientforløp og ventetider
12.02.2018 Forfatter: Gunn Kvalsvik

I en nettsak på Helsedirektoratets hjemmesider ber de om innspill fra brukere og de som jobber i helsetjenesten. De spør for eksempel om hva som skal til for at du føler deg trygg på at spesialisthelsetjenesten tar deg inn i tide – og senere følger opp behandlingen til rett tid.

Svarene skal de bruke for å se på eventuelle endringer i regulering av pasientforløp og ventetider.

– Målet er å få på plass et system som gir pasientene gode, sikre og forutsigbare pasientforløp. Det inkluderer å forbedre kvalitet på registreringen, og minske variasjon mellom sykehus og regioner, sier divisjonsdirektør Johan Torgersen i Helsedirektoratet i nettsaken.

Personskadeforbundet LTN håper at mange medlemmer vil gi innspill. Erfaringskompetanse er nemlig gull verdt når fremtidens helsevesen skal bygges.

-Helsevesenet er heldigvis ingen statisk enhet. Det skjer endringer hele tiden. Når de hentes inn innspill, slik som i temaet rundt pasientforløp og ventetider, må vi bidra, sier generalsekretær Ingeborg Dahl-Hilstad.

Klikk her så kan du lese hele saken. Du finner også en lenke videre der du raskt kan komme tilbake med dine innspill.