Første landsstyremøte
Forfatter: Gunn Kvalsvik

Landsstyret, som ble valgt under årets landsmøte for en knapp måned siden, har i disse dager sitt første styremøte.

-Det er alltid spennende med oppstarten etter et landsmøte, sier Martin Berg og smiler fornøyd. Han snakker av erfaring, idet han går inn i sin fjerde runde som landsstyremedlem.

I tillegg til Martin Berg, består det nye styret av Pernille Villekjær og Eva Opshaug – som også har sittet to perioder og går inn i sin tredje, Guttorm Johnsen og Trond Mikalsen, som alle har sittet i en periode.

Nye koster er Steen Linde, som er valgt inn som vararepresentant, og styrelederen selv, Eli Eiklid.

Oppstart og utvalg

Den som kanskje er meste spent før møtet, er ny leder Eli Eikelid. Hun gleder seg til å ta fatt på to års lederarbeid, men innimellom lurer hun litt på hva hun har sagt ja til.
– Heldigvis er vi en godt etablert organisasjon med mange flinke folk ute i lagene og i sekretariatet, sier Eli som gleder seg til å ta fatt.

Hovedfokus for det første landsstyremøtet er å bli kjent og etablere gode rutiner for samarbeid, samt å sette forbundets utvalg.

– Det er viktig at landsstyret så fort som råd finner en god dynamikk som gjør at vi går i takt, sier nestleder Trond Mikalsen. Og så må vi finne ut hvem som skal sitte i forbundets utvalg. Vi jobber fram en god sammensetning av ressurspersoner som skal bidra og dra det viktige arbeidet vårt videre.