Senioruker i Bulgaria
13.01.2017 Forfatter: Frank Gjelsøy

Vi gjentar tilbudet fra i fjor etter ønske fra medlemmer.

Tilbudet til seniorer gjelder i uke 20 og uke 21, altså i perioden fra den 15. mai – til den 29. mai. Målet med ukene er at flere i samme aldergruppe kan bli kjent med hverandre og å gi seniorer reservert tilgang på tilrettelagte leiligheter.

– Det er en perfekt reise for deg som både ønsker å være litt alene, men som også vil ha muligheten til å bli kjent med andre i samme situasjon. Aldersmessig har vi definert seniorer som personer fra 55 år og oppover, og tilbudet gjelder både single og par, skadde og uskadde medlemmer. Det bør også legges til at mange mener at våren, som ikke akkurat er høyssesong, er den vakreste årstiden ved Svartehavet.

Kom mai du skjønne milde

Siden forbundet kjøpte leilighetene for 10 år siden har mange medlemmer vært på Panorama Dreams. Noen reiser på egen hånd, mens andre reiser på gruppereiser arrangert gjennom lokallaget. Det har også vært populært å delta på familieleirene som arrangeres hver sommer.

Vi vil understreke at vi ikke er en turoperatur eller tilbyr reiseledere under disse seniorukene. Vi gir imidlertid en rabatt på kroner 500,- pr leilighet, noe som betyr at du kan leie helt ned til kroner 500,- pr leilighet. Dette fordi deler av anlegget ennå ikke er åpent. Personskadeforbundet LTN betaler også transport til og fra flyplassen. Det er også en periode med rimelige flybilletter, i alle fall dersom du har bestiller tidlig. Maiukene er fine fordi det ikke er så varmt i Bulgaria på den tiden. I tillegg er det fredeligere enn i høysesongen.

Frank Gjelsøy

Vi gjentar tilbudet fra i fjor etter ønske fra medlemmer.