Gratulerer med Den internasjonale frivillighetsdagen!
05.12.2015 Forfatter: Per Oretorp

I dag er det 30 år siden FN utropte 5. desember som frivillighetsdagen og snart 32 år siden Personskadeforbundet LTN (da Landsforeningen for Trafikkskadde) ble stiftet. Stiftet av frivillige som ville at de som ble berørt av skade skulle finne støtte i hverandre og oppleve fellesskap.

Vårt forbund er et bevis på hvor mye frivillighet kan bety. I over 30 år har våre frivillige støttet skadde når de har hatt behov for det, de har hjulpet og løftet frem enkeltmennesker som har fått sitt liv endret grunnet skade eller sykdom. Hadde det ikke vært for de frivillige hadde ikke vårt forbund kunnet endret rettspraksis på området som helse, erstatning og trygderett. For det er i møtet mellom enkeltmenneskene det hele starter, møtet mellom den frivillige og den som er berørt av skade.

Derfor ønsker vi i dag å takke deg som frivillig. Takk for at du hjelper og støtter. Takk for at du er der for andre når de har behov for deg. Takk for at deler, informerer og deltar. Takk for at du er deg!

Vi gleder oss til å fortsette reisen sammen med deg.  For å kunne hjelpe så mange som mulig og kunne støtte og skape et fellesskap for de som trenger det!

Vennlig hilsen alle oss i sekretariatet i Personskadeforbundet LTN

Per Oretorp