Lansering av ny app til nettbrett
04.05.2015 Forfatter: Christina Thanger

Boken ¨Jordbær og svarte pannekaker¨ som er skrevet av Mia Tuft og illustrert av Kristin Bjerke, blir nå lansert som app til nettbrett, med lydbok og 5 artige spill. Dette er et prosjekt som har mottatt midler gjennom ExtraStiftelsen og boken ble i fjor ble lansert som digitalbok.

Boka handler om en gutt som har en pappa som har fått en hodeskade etter en trafikkulykke og har forandret seg etter det.

Med boka følger 5 morsomme spill. En får blant annet mulighet til å hjelpe med å lete etter ting som har blitt borte og med å fange pannekaker som flyr i lufta.

Appen legges ut gratis på App Store og for kr 6,- på Google Play i hele mai måned, for deretter å koste 39,- kr. Tilgjengelig fra alle typer nettbrett, ikke telefon. Passer for barn i alderen 4-10 år. Ulik vanskelighetsgrad på spillene.

Den er også morsom for andre barn som ikke har foreldre som er annerledes.

Appen er utgitt med støtte av ExtraStiftelsen. Se pressemelding her.

Christina Thanger