Å leve med kognitivt svikt
18.11.2014 Forfatter: Gunn Kvalsvik

I høst har NRK-programmet Puls hatt flere interessante innslag om det å leve med sykdom eller skade. Noe som er særlig interessant for Personskadeforbundet LTN er å møte med yngre mennesker som får hjerneslag.

I et program i oktober møter vi Jannike på 37 år som fikk hjerneslag for ett år siden. Innslaget viser hennes nye hverdag og hvordan hun jobber for å komme tilbake til jobben som lærer. Utfordringene er mange, og Jannike sliter både fysisk og kognitivt.

Mange av våre medlemmer sliter med kognitive utfordringer. I februar 2015 arrangerer vi derfor et kurs i samarbeid med Sunnaas sykehus. Les mer om kurset ”Hvordan er det å leve med konsentrasjonsvansker og redusert hukommelse etter skade?” her.