Hjernerehabilitering nedprioriteres
24.10.2014 Forfatter: NN

I et møte initiert av Personskadeforbundet LTN innrømmet statssekretær Astrid Nøklebye Heiberg i Helse- og omsorgsdepartementet at hjerneskaderehabiliteringen ikke er bra nok.

Bakgrunnen for møtet var en bekymringsmelding som Personskadeforbundet LTN sendte helseminister Bent Høie i etterkant av den nasjonale hjerneskadekonferansen og en TV2 reportasje om den uheldige situasjonen. Det er et behov for å opplyse regjeringen om de store utfordringene innenfor hjerneskaderehabilitering.

Med på møtet var også representanter fra Oslo universitetssykehus som holder til på henholdsvis Sunnaas og Ullevål.

Neste nummer av LEVE MED er på vei ut i postkassene, og her kan du lese hele artikkelen.

NN