Svært fornøyd med dom
08.09.2014 Forfatter: Christina Thanger

En fersk prinsippdom slår fast at en familie skal ha 2,5 millioner mer i erstatning enn de nær sju millionene deres multihandikappede sønn (10) fikk etter feilbehandling under fødselen.

Dommen blir omtalt i Dagbladet den 8. september, og Personskadeforbundet LTNs assisterende generalsekretær Per Oretorp uttrykker glede både for familien og det rent prinsipielle en slik dom fører med seg.

– Dette er en viktig dom som vi har ventet på, sier Oretorp til Dagbladet.

Slik det fremgår i artikkelen har det såkalte tredjemannstapet tradisjonellt hatt et meget begrenset erstatningsrettslig vern.

– Personskadeforbundet LTN har jobbet for å få dette forandret, sier Per Oretorp, som venter at dette vil påvirke lignende saker fremover.

For å lese hele artikkelen, se her.

Christina Thanger