Boken ¨Jordbær og svarte pannekaker¨ blir digital
02.05.2014 Forfatter: Christina Thanger

Boken ¨Jordbær og svarte pannekaker¨ er skrevet av Mia Tuft og fargerikt illusterert av Kristin Bjerke. Det er en bok om barn som pårørende. Den handler om en gutt der faren har vært i en bilulykke og fått en hjerneskade. Skaden fører til at faren glemmer ting og oppfører seg litt annerledes enn før. Dette kan være vanskelig å forstå for barn og boken hjelper til å forklare, med mye humor, hvilke konsekvenser en slik skade kan få.

Boken  har vært i papirform siden 2006, men nå har Mia Tuft med hjelp av midler fra ExtraStiftelsen Helse og Rehabilitering gjort den digital. Dermed er den lettere tilgjengelig for flere. I den digitale utgaven kan du velge om du vil bla og lese selv, eller om du vil ha den lest opp. Hun arbeider også med at den skal komme som en APP for nedlastning på nettbrett og telefon. APPen vil være med tilhørende oppgaver.

Boken kan leses på denne siden.