• Forside
  • Nyheter
Personskadeforbundet LTN 30 år – ønsker nasjonal dugnad for trafikksikkerhet
13.01.2014 Forfatter: Frank Gjelsøy

I løpet av 30 år har over 100 000 mennesker fått hjelp og støtte gjennom Personskadeforbundet LTN. Like lenge har forbundet jobbet for å bedre helserehabilitering, juridiske rettigheter og hverdagen for folk og familier som blir utsatt for skade. Vi har mye å være stolte av, men ser også at mye gjenstår for å nå målet om et likeverdig samfunn.

Et sentralt mål i våre handlingsplaner er å redusere antall ulykker. Utenom hjerte- og karsykdommer, er det ulykker som tar flest leveår. Det er derfor med stor bekymring at vi noterer at hele 191 personer mistet livet og at over 30 000 personer ble skadet i trafikken i 2013. Vi, mer enn noen andre, vet at bak dette tallet står det familier, venner og samfunn i hjertetung sorg.

Personskadeforbundet LTN er i dag 30 år og ønsker å markerer sitt virke ved å oppfordre alle til å delta i en nasjonal dugnad for å redusere antall trafikkulykker i landet vårt. Målet er ikke bare å komme ned på 2012 nivå, 145 drepte, men å skape et rekordår.

TRAFIKKSIKKERHET ER VÅRT FELLES ANSVAR – GJØR HVERANDRE GODE

Kontaktpersoner: