Hurra for frivilligheten!
05.12.2013 Forfatter: Frank Gjelsøy

Et mangfold av frivillige organisasjoner feirer i dag at mennesker rundt i hele verden gjør en innsats – uten å tjene økonomisk på det.

Siden FN utropte frivillighetsdagen i 1985 har den 5. desember blitt feiret for å løfte frem det arbeidet som frivillige over hele verden gjør hver eneste dag!

Norge har en lang og god ”dugnadstradisjon” og ligger på verdenstoppen i frivillighet.

– Personskadeforbundet LTNs eksistens er basert på og avhengig av frivillighet. Denne dagen tenker vi derfor særlig på alle medlemmene som i vårt langstrakte land bidrar med tid, energi og ressurser for et bedre liv for personer som blir utsatt for skade, sier Ingebort Dahl-Hilstad.

Over snittet
Det er grunn til å tro av aktive medlemmer i Personskadeforbundet LTN ligger langt over snittet på dugnad og frivillighet som i Norge ligger på ca. en arbeidsuke i året.

– Jeg vet at enkelte av våre medlemmer nesten har et fulltidsengasjement gjennom arbeidet de gjør for forbundet. Dette er vi svært takknemlige for. Uten disse ville vi ikke eksistert, avslutter Dahl-Hilstad.

Frank Gjelsøy