Vi hjelper russen trygt hjem
02.05.2013 Forfatter: Ingeborg Dahl-Hilstad

Personskadeforbundet LTN kjører i samarbeid med If skadeforsikring også i år kampanjen Ticket to ride, der vi sponser sjåfør til russebiler natt til 1. og natt til 17. mai.

Vi ønsker at russen skal få en trygg feiring, men vi vet at russen er utsatt for ulykker. Det er unge mennesker, god stemning, alkohol og bil og trafikk som kommer sammen.

Sammen med If skadeforsikring ønsker Personskadeforbundet LTN å gi et bidrag til at minnene fra denne tida blir gode.  En avtale med Personskadeforbundet LTN gir tilskudd til sjåfør til bilen på de store festdagene natt til 1. eller natt til 17. mai. Tilskuddet er på 500 kroner og forutsetter at russen selv bidrar med 500 kroner til formålet for å dekke begge dager.

Sjåføren må ha hatt sertifikat i minst fem år, og således være en erfaren sjåfør. Gjennom Ticket to ride får vedkommende betalt 1 000 kroner for to oppdrag. Avtalen om tilskuddet inngås ved at russen signerer en blankett de kan få av et av lokal- eller fylkeslagene og sender inn til sekretariatet. Se på lenke her hvor du kan finne det laget som er nærmest deg og ta kontakt med dem for å få hjelp til å komme trygt hjem fra feiringen.

Ingeborg Dahl-Hilstad