- Tid for Extra-søknader
03.04.2013 Forfatter: admin

– Har du en god ide? Personskadeforbundet LTN har siden 1998 fått støtte til 47 prosjekter gjennom Extrastiftelsen Helse og rehabilitering. Frist for søknader inn til oss er 15. mai når det gjelder midler for 2014, opplyser generalsekretær Ingeborg Dahl Hilstad.

- Hvis noen har lyst til å søke prosjekt gjennom oss, må de først sende en e-post med en kort prosjektbeskrivelse, opplyser generalsekretær Ingeborg Dahl-hilstad.

Extrastiftelsen Helse og rehabilitering fordeler overskuddet fra Extraspillet til helseprosjekter i regi av frivillige organisasjoner. – Prosjektene kan handle om forebygging, rehabilitering eller forskning, og forbundet har hatt henholdsvis 11 prosjekter innenfor forebygging, 23 innen rehabilitering og 13 forskningsprosjekter, opplyser Dahl-Hilstad.

Også lokale prosjekter

Prosjektene varierer fra å finansierer doktorgrader og forskning til ”enklere” prosjekter i lokal- og fylkeslag. Et år fikk fylkeslaget i Vest-Agder midler til å gjennomføre en dyrehagetur for alle medlemmene sine, et annet år laget i Follo midler til sosiale tiltak for funksjonshemmet ungdom, samt at Personskadeforbundet LTN har fått midler til samlivskurs og til andre tiltak sammen med helseinstitusjoner. Felles for alle prosjekter er at det er temaer forbundet stiller seg bak og ønsker å være en kraft i utviklingen av dette.

Går gjennom søknaden

– Hvis noen har lyst til å søke prosjekt gjennom oss, må de først sende en e-post med en kort prosjektbeskrivelse til christina@personskadeforbundet.no. Vi går gjennom søknaden og ser om dette er noe som passer for oss, og ser om det er noe vi mener vi kan få midler til gjennom stiftelsen. Dersom det ikke er noe som faller under formålet til Extrastiftelsen, stopper prosessen her og vi gir beskjed om det. Dersom vi mener at dette er noe vi kan få støtte til fortsetter vi dialogen og oppretter en bruker til dere i systemet til Extrastiftelsen. Vi hører gjerne om gode ideer, avslutter generalsekretæren.

admin