Fikk tildelt midler fra Alfred Berg Humanfond
25.02.2013 Forfatter: admin

2012 ble et godt år på børsen og Alfred Berg Humanfond ble et av de beste. Personskadeforbundet LTN er tildelt 85.680 kroner.

Personskadeorbundet har også i år fått tildelt penger gjennom Alfred Berg Humanfond.

Utdeling av fondet for 2012 ble på til sammen 1.522.546 kroner, og av disse fikk forbundet i overkant av 85.000 kroner. Totalt har forbundet fått 707.292 kroner fra fondet. Årets utdelingsbeløp fordeles med ulike beløp til nærmere 50 idéell-eide virksomheter. En lang rekke privatpersoner og virksomheter donerer hvert år betydelige summer gjennom å ha investert i fondet. 2012 har vært et positivt år hvor aksjemarkedet steg rundt 20 prosent og Humanfondet var blant de beste norske aksjefondene.

– Det er stabile andelseiere i fondet, og givergleden ut til å være like sterk som ett år tidligere, opplyser Bente Thomassen, SRI ansvarlig i Alfred Berg Kapitalforvaltning på fondets nettside.

admin