Forbundet arrangerer familieleir til Bulgaria
26.02.2013 Forfatter: admin

Under regionkonferansen på Gardermoen sist helg opplyste Martin Berg og Hilde Valberg at forbundet arrangerer familieleir til Bulgaria i år også. Suksessen fra i fjor skal gjentas.

– Her gjelder prinsippet ”først til mølla”. Vi tar fortløpende imot bestillinger, forteller de to.

- Det er bare å melde seg på, vi er klare for sommerens eventyr, sier Hilde Valberg og Martin Berg i forbundets barneutvalg.

I perioden 29. juli til 5.august blir det trolig storinnrykk i leilighetene som Personskadeforbundet eier i Bulgaria. I fjor ble familieleiren fulltegnet på kort tid, og barneutvalget tar høyde for at det samme vil skje i år.

– Dessverre så var det langt flere som ønsket å være med enn det vi hadde plasser til i fjor, og vi håper derfor at noen av disse griper sjansen i år. Tidligere har forbundet arrangert barneleir her i Norge, men vi har erfart at det er godt for hele familien å være sammen. Familier får store utfordringer når et av familiemedlemmene blir skadet, så dette tilbudet kan være en god måte å hente seg inn på. Her skal vi ha en pause fra hverdagen hjemme. I fjor trivdes familiene veldig godt i hverandres selskap. Det ble en sammensveiset gjeng og vi reiste hjem med mange gode minner, forteller Hilde Valberg.

Feriekomplekset, hvor forbundet eier åtte leiligheter, heter Panorama Dreams. Det ligger i gangavstand fra St.Vlas. Områdets største badeby er Sunny Beach som ligger om lag tre kilometer fra leilighetene. Muligheter for en ferie i et godt klima og med mye vakker natur er dermed til stede. Bulgaria er også kjent for en vakker kystlinje, flotte skoger og fjell.

– Vi legger heller ikke i år opp noe program som deltakerne ”plikter” være med på. Dette skal være en ferie hvor vi slapper av, har hyggelige samtaler og er med på utflukter når vi selv ønsker det, avslutter Hilde Valberg.

Kontaktperson for familieoppholdet er Hilde Valberg. Påmeldinger kan sendes til konsulent Frank Gjelsøy: frank@ltn.no.

Egenandel for familieleiren er på 1 000 kroner per person.

admin