Arbeid

Når man blir skadet, opplever mange at hverdagen blir snudd på hodet. Det kan være vanskelig å finne frem i jungelen av forskjellige lover og regler og mange opplever usikkerhet med hensyn til hvilke rettigheter som kan gjelde akkurat dem.

Vi har gitt råd og veiledning til de som er rammet av personskade i 33 år. På disse sidene har vi samlet noen ordninger som kan være aktuelle for deg innenfor temaene erstatning, NAV, kommune, helserett, arbeid og utdanning.

Rettighetsbrosjyrer

I tillegg til artiklene på siden, finner du lenke til informasjonsbrosjyrer på høyre side. Disse er i PDF og kan skrives ut eller lastes ned. Brosjyrene er laget basert på de vanligste spørsmålene våre rådgivere får om rettigheter til utenlandske statsborgere, NAV og erstatningsrett.

Foreign nationals

Every year, people are injured while travelling or working in a different country. Personskadeforbundet LTN has made a brochure about your rights if you are injured in Norway and not a Norwegian citizen. The brochure contains basic information about NAV (welfare), your health and treatment, and insurance. The information is available in Norwegian, English, French, Spanish, Polish, Lithuanian and Arabic.

Logg inn på din side for å se disse sidene.

Ikke medlem? Bli medlem her!