Traumeplanen er vedtatt over hele landet
Forfatter: Gunn Kvalsvik

Vi er stolte over å ha vært med å bidra til en ny traumeplan. Den er nå, endelig, vedtatt av alle landets regionale helseforetak

-At forbundet blir invitert med i slike sammenhenger er ikke bare et kvalitetsstempel, men også en bekreftelse på det gode og viktige arbeid vi er endel av, sier Per Oretorp.

Som Personskadeforbundet LTNs representant har han sittet tett og vert en del av den nasjonale gruppen som har utformet planen.

-Medlemmenes engasjement og innspill har vært uvurderlig og hjulpet meg i den rollen jeg har hatt, understreker Oretorp.

Innholdet i planen
Personskadeforbundet LTN håper og tror at når planen blir fullt implementert vil den sikre et likeverdig tilbud over hele landet. Med det menes at uansett hvor man befinner seg i landet, når en alvorlig skade oppstår, så tilbys god kvalitet.

-I tillegg setter den reviderte traumaplanen et større fokus på rehabilitering og ønsker med dette å påse at det finnes gode og sømløse rehabiliteringstilbud for alvorlig skadde, sier en fornøyd Per Oretorp.

Klikk her og se hva NKT Traume skriver om innholdet i planen.